בניית קישורים בעזרת יחסי ציבור (PR)

בהמשך לפוסט הקודם, היום אחוק עוד שיטה לבניית קישורים.

בעיני חלק מהמשווקים הדיגיטליים "יחסי ציבור" עשויים להישמע יותר כמו אסטרטגיה שיווקית מסורתית.

ובמובן הטכני, כן.

אך בהקשר של בניית קישורים, המונח פשוט מתייחס לפרקטיקה של שימוש באותן שיטות כדי להשיג קישורים נכנסים שבהם אתם יכולים להשתמש כדי לקבל קישורים.

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא להיות מוזכר כמקור במאמר חדשותי או בתוכן מקוון אחר.

בעבר הדרך היחידה לעשות זאת הייתה העסקת יחצן עם קשרים לעיתונאים ופרסומאים בולטים.

כיום תוכלו לבטל את הצורך בעזרה של צד שלישי זה על ידי הרשמה ל- Help A Reporter, או ל- HARO. שירותים אלו מאפשרים לעיתונאים לתקשר עם מקורות בעיתונים.

כל שצריך לעשות הוא לבחור את התחומי המומחיות שלכם ותקבלו רשימה יומית של צרכי עיתונאים שקשורים לכישורים שלכם ישירות בתיבת הדואר הנכנס שלכם על בסיס יומי. לאחר מכן תוכל לפנות לעיתונאים האלה – ואם הם מעוניינים במה שיש לכם לומר, הם יצטטו אותכם כמקור.

אתם יכולים גם לשקול מהלכי יחסי ציבור קלאסיים כמו הודעות לעיתונות.

בלוגרים ועיתונאים מחפשים כל הזמן מידע חדש, כך שבכל פעם שהעסק שלכם משיג משהו משמעותי, הפוכו את ההכרזה והפרטים לקלים למציאה.

למרות שזה לא מבטיח סיקור עיתונאי, זה אומר שיש סיכוי גבוה יותר שיקשרו אליכם במאמרים הקשורים לנושא מאשר חברות שאינן מנגישות את הישגיהן בקלות ברשת.

ניתן להוסיף הודעות לעיתונות ולמאגרי מידע, מה שהופך אותם לכלי SEO טוב עוד יותר.

אך אם תבחרו להשתמש באסטרטגיה זו, זכורו כי היכן שרוב האנשים טועים בהודעות לעיתונות הוא אופטימיזציה יתרה של טקסט העוגן.

זה הנוהג של מילוי מילות מפתח לטקסט עוגן באופן טבעי – וזה אחד הגורמים הסבירים ביותר לעונש של פינגווין.

אז כשאתם כותבים הודעות לעיתונות, שלבו רק קישורים במקום הגיוני, וכתובו את טקסט העוגן שלכם באופן טבעי.

חשוב גם לציין שכאשר החברה שלכם מוזכרת כתוצאה מהודעה לעיתונות, אין שום ערובה שהאנשים שמפנים אלכםך יתנו לכם קישור. לפעמים הם פשוט יזכירו את המותג.

כשזה יקרה, תרצו לפנות ולבקש מהמחבר או העורך להוסיף קישור לאתר החברה שלכם.

תוכלו לעקוב אחרי זה על ידי הגדרת התראות לשם המותג שלכם ולשמות בולטים אחרים בחברה שלכם.

ישנם כלים רבים שבהם אתם יכולים להשתמש כדי להגדיר התראות אלה, אך אחד הקלים ביותר הוא Ahrefs.

נווטו אל התראות> אזכורים> הוסף התראה> שאילתת חיפוש> יומי> הוסף – (Navigate to Alerts > Mentions > Add Alert > Search Query > Daily > Add).

צילום מסך של התראות ב AHREFS

הוסיפו את המונח שאתם מעוניינים לפקח עליו. ואז, בכל פעם שאתר מפרסם דף חדש שמזכיר את המונח שלכם במעקב, תקבלו התראה – כך שאם הם ישכחו לצטט אותכם כמקור, תוכל ליצור קשר מהר ככל האפשר.

אתם יכולים גם להשתמש בזה כדי לעקוב אחר המתחרים שלכם.

אם אתם מעוניינים להרחיב את אסטרטגיית בניית הקישורים שלכם, זו דרך נהדרת לעקוב אחר האופן שבו אחרים בענף שלכם זוכים לפרסום וקישורים.

למעשה תקבלו הודעה בכל פעם שאחד מהמתחרים שלכם מרוויח קישור – מה שמאפשר לכם לחפור באסטרטגיה שלהם ואולי לשחזר את ההצלחה שלהם.

 

ניתן גם להשתשמש בשירות ההתראות של גוגל שעובד באופן די דומה.

בקרו באתר ההתראות של גוגל ב- https://www.google.com/alerts

בשורת החיפוש הקלידו את המונח שתרצו לקבל התראות עבורו.

צילום מסך של מונח אימוץ חיות

הוסיפו את האימייל שבו תקבלו את ההתראות. במידה ולא נכנסתם לחשבון הגוגל שלכם, אז זה הזמן.

בנוסף ניתן גם לבחור את תכיפות ההתראה, את המקור, שפה, ארץ ואת דיוק התוצאות.

צילום מסך של הגדרת ההתראות בגוגל

בפוסט הבא אחלוק שיטה שלישית להשגת קישורים איכותיים.

כתיבת תגובה