כיצד להשיג קישורים נכנסים (backlinks) איכותיים לקידום אתרים: 6 דרכים חכמות

בניית קישורים נכנסים היא עדיין הדרך היעילה ביותר להגדיל את דירוג האתר ואת התנועה בעזרת SEO.

אבל צריך להיות זהירים ולבנות קישורים נכנסים איכותיים.

אנו נמצאים כעת בנקודה בה רק "כובע לבן" (white hat SEO), או שיטות בניית קישורים אתיות, עדיין פועלות.

בעצם אי אפשר  לגנוב קישורים נכנסים איכותיים ו ליצור קישורים זולים באופן שיגביר את הדירוג. עבור בעלי אתרים שנהגו להסתמך על טקטיקות מוצקות אלו של בניית קישורים, מדובר בבשורה רעה.

אבל אם אתם מוכנים להשקיע את הזמן שלוקח להרוויח קישורים תקפים, זה עדיין אפשרי לחלוטין להגביר את האמינות (והדירוגים) של האתר.

אסביר שש דרכים חכמות להרוויח קישורים נכנסים לגיטימיים ואיכותיים שיעזרו להראות לגוגל ומנועי חיפוש אחרים שהאתר ראוי לדירוג גבוה.

מדוע איכות הקישור חשובה עבור SEO?

קישורים תמיד היו גורם חשוב לאופן שבו מנועי חיפוש כמו גוגל מדרגים אתרים בתוצאותיהם, וזה נכון גם כיום.

מנועי חיפוש בעצם רואים כל קישור לאתר שלך כהצבעה על אמון באיכות התוכן שלך.

אחרי הכל, אם אתר אחר מוכן לצטט אותך כמקור או להפנות את המשתמשים שלהם מהאתר שלהם לטובת אחד הדפים שלך, את.ה חייב.ת להציע משהו בעל ערך.

כך שככל שיש יותר קישורים שמפנים לאתר שלך, כך האתר שלך יופיע כאמין יותר.

למרבה הצער, גוגל לא מפסרסמים פרטים לגבי האופן שבו נמדדת האמינות, או מה מגדיר את האתר שלך כמכובד. אבל יש הרבה כלים שיכולים לתת לנו מושג עד כמה האתר נחשב כאמין.

רבים מכלים אלה מתמקדים בסמכות בתחום. מדד זה מבוסס על נתוני הקישור של האתר, הגיל, הפופולריות, הגודל והמדדים הקשורים לאמון, ומבוצע בסולם מאחד למאה.

בעיקרו של דבר, ככל שסמכות הדומיין גבוהה יותר, כך יהיה קל יותר לאתר להשיג דירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש.

תוכלו לקבל מושג על סמכות האתר באמצעות כלי הבודק את סמכות האתר.

צילום מסך של website-authority-checker

הזינו את כתובת האתר שלכם, השלימו את שלב ה- CAPTCHA הנדרש ולחצו על "בצע בדיקה".

לאחר מכן, תראו את ציון סמכות הדומיין של האתר, כמו גם את מספר הקישורים החיצוניים הכוללים המפנים אליו.

Domain Authority Score

במהלך מציאת קישורים איכותיים לאתר, תוכלו לבדוק מדי פעם את המדד הזה ולראות כיצד המאמצים שלכם משפיעים על הסמכות/אמינות.

וככל שתגדילו את הסמכות בתחום שלכם, תהיו בטוחים שאתם מגבירים את יכולת הדירוג של האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

אתם עשויים לחשוב שככל שיש יותר קישורים, כן ייטב.

וזה נכון!

אבל רק אם הקישורים מגיעים מאתרים אמינים.

לקומץ קישורים שהושגו בצדק מאתרים סמכותיים תהיה השפעה חיובית הרבה יותר על הדירוג מאשר עשרות קישורים שנרכשו מאתרי ספאם וחוות קישורים.

וזה לא רק שקישורים מאתרים באיכות נמוכה לא יעזרו לנראות בתוצאות החיפוש – הם דווקא יכולים לפגוע בסיכויים לדירוג טוב.

בשנת 2012, גוגל החלה להעניש בעלי אתרים שהשתמשו בתוכניות קישורים כדי להטעות את האלגוריתם שלה. זה כלל קנייה או מכירה של קישורים, החלפות קישורים מוגזמת, קמפיינים גדולים של "שיווק מאמרים" ושימוש בתוכניות אוטומטיות ליצירת קישורים.

מנוע החיפוש החל לתת עונשים ידניים, שבהם סוקר אנושי קובע כי האתר מפר את הנחיות האיכות של גוגל.

עונשים אלה עדיין יכולים להינתן היום, אך האלגוריתם של גוגל גם כן השתכלל באיתור שיטות קישור לא אתיות.

זה התחיל עם שחרורו של עדכון "פינגווין" הראשון שלהם, שנועד לזהות אוטומטית קישוריי ספאם ושיטות בניית קישורים מניפולטיביות.

לפני עדכון זה, המספר הכולל של הקישורים המפנים לאתר מילא תפקיד גדול בהרבה ביכולתו של אותו אתר לזכות בדירוג טוב.

אך לאחר שחרורו, וככל שהוא ממשיך להתעדכן, גוגל נעשה טוב יותר בלהבטיח שקישורים שהינם טבעיים, סמכותיים ורלוונטיים יקבלו משקל רב יותר.

ובצד השני, עדכוני האלגוריתם הללו נועדו לוודא שאתרים עם קישורים מניפולטיביים וספאמיים לא מתוגמלים על פעולותיהם.

לכן כשאתם בונים קישורים לאתר שלכם, ודאו שאתם עושים זאת באופן שאינו כרוך בהפרת הנחיות מנהלי האתרים של גוגל.

אין לשלם עבור קישורים, להשתתף בתוכניות קישורים או לנסות לתחמן את המערכת בדרך אחרת.

ככל שאלגוריתמים של מנועי חיפוש ממשיכים להתפתח ולהתקדם יותר, יש יותר סיכוי לטקטיקות אלה לפגוע בדירוג שלכם מאשר לשפר אותם.

וגם אם האלגוריתם של גוגל לא קולט את הניסיונות באופן מיידי, אתם עדיין עלולים לחטוף פנדל ידני בעתיד.

אז גם אם הם מגדילים את הדירוג שלכם בטווח הקצר, השיטות האלה פשוט לא שוות את הזמן שלכם.

במקום זאת, התמקדו בבניית קישורים טבעיים וקבלת קישורים נכנסים איכותיים המספקים ערך למשתמשים.

כיצד להשיג קישורים נכנסים עבור קידום אתרים בשנת 2020 (טכניקות בניית הקישורים הטובות ביותר)

כפי שאולי ניחשתם, ביסוס מספר מוצק של קישורים מסוג זה היא קצת יותר מאתגרת מאשר לשלם לכמה בעלי אתרים אחרים כדי לצטט את אחד הדפים שלכם.

אך עם שש האסטרטגיות הבאות, ניתן לחלוטין לבנות פרופיל קישורים שיעזור לשפר את הדירוג שך האתר ולהשפיע לטובה על נראות החיפוש.

קראו את כל הטכניקות הטובות ביותר לבניית קישורים וגלו כיצד להשיג קישורים נכנסים באיכות גבוהה לאתר שלכם:

פוסט אורח

"פוסט אורח" הוא הנוהג לתרום תוכן בחינם לאתר או לבלוג אחר בתמורה לקישור חזרה לאתר שלך.

קישורים אלה יכולים להיות ממוקמים במדור הביוגרפיה של המחברים או להשתמש בהם לציון מידע בגוף הפוסט.

זו כבר מזמן שיטה פופולרית לבניית קישורים מכיוון שהיא win-win עבור שני האתרים: האחד מקבל תוכן בחינם לשיתוף עם הקהל שלהם, ואילו השני מרוויח קישור איכותי.

או לפחות ככה זה אמור לעבוד.

למרבה הצער, יש בעלי אתרים שניצלו את הטקטיקה הזו על ידי שימוש בתוכן לא כתוב טוב ולא מועיל כדי להשיג קישורים לאתר שלהם.

הם שוכרים כותבי מאמרים עם מעט ניסיון, ואז מפרסמים את המאמרים האיכותיים הללו במגוון אתרים, בין אם התוכן רלוונטי לקהל שלהם ובין אם לא.

כתוצאה מכך, גוגל פרסמה אזהרות לגבי פוסט אורח.

זה הרתיע רבים מבעלי האתרים לרצות להשתמש באסטרטגיה זו של בניית קישורים – ומובן שכן.

אך כתבות פוסט אורח איכותיות ורלוונטיות שונות מפוסטים בעלי ערך נמוך, שהיו מרכיב מרכזי באסטרטגיות SEO רבות לפני כמה שנים.

כאשר נעשה נכון, עם דגש על מתן תוכן מועיל ואיכותי, פוסטים של אורחים עדיין יכולים להיות כלי יעיל לבניית קישורים.

אז איך תוכלו להשתמש בטקטיקה זו בצורה נכונה?

השלב הראשון הוא זיהוי אתרים מתאימים שלהם תוכלו לתרום.

הבחירה הברורה לכאורה היא פרסום במדיה הרחבה והמסורתית. אם יש בנישה שלכם שמקבלים הגשות למאמרים, זאת נקודת התחלה טובה.

אך אתרי תוכן מסורתיים הם בשום אופן לא האפשרות היחידה שלכם – או אפילו האפשרות הטובה ביותר שלכם.

ואחת הדרכים הקלות ביותר לחשוף את האפשרויות האחרות הללו היא על ידי פוסט אורח של המתחרים שלכם.

אם אתר היה מוכן לפרסם פוסט מעסק הדומה לשלכם, יש סיכוי גדול שגם הם יהיו פתוחים לקבל "תרומה" מכם.

וגילוי אתרים אלה קל יותר ממה שזה נשמע.

כדי להדגים את התהליך הזה, אשתמש בשמוליק דורינבאום. מכיוון שהוא "תורם" פוסטי אורח באתרים שונים במשך שנים, ויהיו לנו הרבה תוצאות חיפוש לעבוד איתן.

ראשית, תרצו לצמצם את בסוגי הדפים שאתם מחפשים.

בדוגמה זו, אנו רוצים למצוא את כל המקומות ששמו של שמול פורסם יחד עם הביטוי "פוסט אורח", מכיוון שרוב האתרים משתמשים בביטוי זה כדי ליידע את קוראיהם מתי פרסמו פוסט ממקור חיצוני.

נרצה גם לא לכלול תוצאות מהאתר שלו ומאתרי החברה שלו.

כדי למצוא דפים שתואמים לתיאור זה, אנו יכולים לחפש את שמו ו"פוסט אורח "במרכאות, ואז את התחומים שברצוננו לא לכלול לפניהם סימן מינוס, כך:

צילום מסך של חיפוש פוסט אורח בגוגל

במקרה זה, קיבלנו מספר תוצאות רלווניטיות אבל במידה ויש צורך בעוד מידע נוכל לעשות זאת ע"י חיפוש דפים שבהם שמול מופיע ככותב – כך שלא נקבל שום דבר שעוסק או רק מזכיר אותו.

אנו יכולים לעשות זאת על ידי חיפוש שמו במרכאות ובפרמטר החיפוש "inurl: author".

inurl:author "שמוליק דורינבאום"

התוצאות של חיפוש זה תואמות יותר את מה שאנחנו מחפשים, ומועילות יותר לזיהוי הזדמנויות אפשריות לפרסום פוסט אורח.

אם הייתם מתחרים ישירים של שמול, כל אחד מהאתרים בצילום המסך שלמעלה יכול להיות יעד לפוסט אורח.

חיזרו על תהליך זה עבור כל המתחרים האחרים שתרצו לחקור.

בידקו גם כל אתר שאתם מעוניינים להתמקד בו, וחפש ביטויים כמו "כתוב לנו" או "תרום" בעזרת הפקודה site.

צילום מסך של חיפוש פוסט אורח

זה יעזור לכם לקבוע את הדרך הטובה ביותר ליצור קשר לגבי פוסט אורח. אך לפני שאתם מגישים בקשה, הקפידו לבדוק את כל ההנחיות של כל אתר.

כל בעל אתר ועורך מבוסס מכיר את האסטרטגיה הזו לבניית קישורים, ורבים מהם מקבלים עשרות בקשות ביום. קחו את הזמן, ותצליחו הרבה יותר במאמצי פרסום פוסט האורח.

ואז, ברגע שעורך מסכים להצעה שלכם, צרו תוכן בעל ערך אמיתי לקהל שלהם.

פוסטים זבליים ובאיכות ירודה לא יעזרו במאמצי בניית הקישורים שלכם – ובעלי אתרים רבים אפילו לא יפרסמו אותם מלכתחילה.

עם זאת, האינטרס שלכם הוא לחפש הזדמנויות לקשר לאתר שלכם בגוף המאמר.

רוב הבלוגים והפרסומים יכללו קישור לאתר שלכם בתוך הביוגרפיה. אך מעבר לכך, שלבו קישור או שניים בתוך הטקסט הראשי אם מתאפשר לכם. גוגל מעריכה קישורים בגוף המאמר יותר מאלו שבמקומות פחות בולטים ותתגמל אותכם בהתאם.

בפוסט הבא אחלוק שיטה נוספת להשגת קישורים איכותיים.

כתיבת תגובה