מהות ה- SEO: מהו תוכן איכותי?

תוכן באיכות נמוכה אינו מדורג בגוגל.

בכדי שיהיה לנו סיכוי לדירוג, עלינו לפרסם תוכן באיכות גבוהה בכל האתר שלנו.

מה זה בעצם תוכן איכותי?

בפשטות ובכמה מילים, פשוט לא לדבר על שיווק באמצעות תוכן. עליכם להבין את המטרה הסופית של גוגל לחיפוש.

 

העמדה האנטי SEO של גוגל

גוגל עבדה נגד קהילת ה- SEO במשך שנים. הסרתם של כלי מילות המפתח הייתה מוצלחת. אפילו מוז (MOZ) לא מצאו פיתרון מושלם עבור זה.

אבל אני חושב שהמסר ברור: התמקדו בתוכן, ולא במילות מפתח.

פנדה ופינגווין (עדכוני אלגוריתם של גוגל) כבר הדגישו תוכן איכותי כגורם מכריע לדירוג טוב. והנחיות האיכות של גוגל מפרטות בבירור את מה שהם מחפשים. להלן מילותיהם המדויקות:

  • צרו דפים בעיקר עבור משתמשים, לא עבור מנועי חיפוש.
  • אל תרמו את המשתמשים שלכם.
  • הימנעו מתחבולות שנועדו לשפר את הדירוג במנועי החיפוש.
  • חשובו מה הופך את האתר לייחודי, בעל ערך או מרתק. הפוכו את האתר לבולט יותר מאחרים בתחום שלכם.

הנקודה השלישית מפרטת את עמדתה של גוגל בפנדה ובפינגווין: הימנעו מטריקים.

הנקודה הרביעית מספרת לנו מה גוגל באמת רוצה: אופטימיזצית של האתר צריכה להיות פעילות שיווקית, ולא משחק.

  • מצאו את נקודת המכירה הייחודית שלכם.
  • בידול עצמי.
  • הציעו ערך ללקוחות שלכם.

עשו זאת, ובטוח תמצאו לא רק על ידי גוגל, אלא גם על ידי הלקוחות שלכם.

 

שינוי כללי המשחק …

עבור אנשי קידום אתרים זהו שינוי משמעותי במשחק. ללא מחקר מילות מפתח מסורתי, נראה כי המשחק הוא ללא חוקים. וזה קשה במיוחד לאלו מאיתנו ש"מקבלים" את חשיבות הכתיבה עבור אנשים.

כן, אנחנו כן רוצים ליצור תוכן שימושי ומרתק. אבל אנחנו עדיין רוצים לומר למנועי החיפוש מה אנחנו עושים.

אנו רוצים לעטוף את התוכן האיכותי שלנו סביב מילות מפתח, כך שאנחנו בטוחים שהתוכן שלנו יימצא.

איך אנחנו אמורים לעשות את זה עכשיו? נראה שאין לנו ברירה אלא ללכת בדרך שגוגל מפלסת.

עלינו להרפות מטקטיקות ה- SEO המסורתיות ולייצר תוכן באיכות גבוהה.

 

מדוע כל המהומה על תוכן איכותי?

חשוב להבין מדוע גוגל נע בכיוון זה.

זכרו, חיפוש הוא עסק, שהמוצר הוא תוצאות חיפוש.

גוגל עוסקת במענה לשאלות של אנשים, והם רוצים לעשות את זה בצורה אינטואיטיבית ככל האפשר, ולהשתלב באופן שבו אנשים משתמשים כיום בטכנולוגיה.

מילות מפתח המשמשות לעזור בכך. אך כעת, מילות מפתח מהוות מכשול. משווקים מנצלים אותם לרעה עד כדי כך שהם לא אומרים לגוגל באופן מהימן על מה העמוד. ואנשים לא תמיד משתמשים במילות המפתח הנכונות כדי לשאול שאלה.

על זה כל עדכוני האלגוריתם עוסקים. כל שאילתא מקרבת את גוגל הרבה יותר אל האפשרות האינטואיטיבית למה שהמשתמש מחפש, תלוי בהקשר של שאלות קודמות, המיקום וקריטריונים אחרים (ככל הנראה).

כמו סירי של אפל, גוגל רוצה לספק חוויה אינטראקטיבית.

למשל, בשנים עברו, כשרציתי לחפש מילה, ביקרתי באתר מילון, הקלדתי מילה וחיכיתי שההגדרה תעלה. עכשיו אני פשוט מקליד את המילה, ואחריו "הגדרה". הנה מה שאני מקבל:

תוצאות חיפוש בגוגל

מה שהיה פעם שלוש צעדים שלקחו דקה בערך קורה כיום בצעד אחד מהיר. בסך הכל זו חוויית משתמש טובה יותר, מה שגורם לי להישען על גוגל (ולא על המילון המקוון) כשאני רוצה לחפש משהו.

לשם הולך החיפוש….

 

התפתחות החיפוש

החיפוש משתנה מכיוון שהטכנולוגיה משתנה. יום אחד לא נקליד קלטים לסרגל חיפוש, פשוט נדבר עם המכשירים שלנו. גוגל מתכוננת ליום ההוא. אנחנו כנראה צריכים לנסות לעמוד בקצב.

 

מה זה אומר עבור משווקים

מנועי חיפוש לא מנסים להקשות על בעלי אתרים את החיים. הם רואים בחיפוש מוצר, וככל שהם משפרים את המוצר שלהם, המשחק משתנה כברירת מחדל.

כדי לעמוד בקצב גוגל, כל מנועי החיפוש צריכים לספק את תוצאות החיפוש הטובות ביותר. הם ימשיכו לשכלל את יכולתם למצוא את התוכן הטוב והשימושי ביותר באינטרנט.

זו הסיבה שתוכן איכותי הוא הטקטיקה הטובה ביותר שלכם להופעה ב- SERP.

כך גוגל אומרת זאת במידע שלה באתרי שותפים. הדגשתי את המשפטים הבולטים לי:

גוגל מאמינה כי אתרי שותפים טהורים או "דקים" אינם מספקים ערך מוסף למשתמשי הרשת, במיוחד אם הם חלק מתוכנית המפיצה את תוכנה לכמה מאות פעילויות שותפים. נראה כי אתרים אלה בדרך כלל הם אתרים או תבניות של קובצי  Cookie (עוגיות) ללא תוכן מקורי. מכיוון שדף תוצאות חיפוש יכול להחזיר כמה מהאתרים הללו, כולם עם אותו תוכן, שותפים דקים יוצרים חווית משתמש מתסכלת.

שימו לב לביטוי האחרון: "חווית משתמש מתסכלת." גוגל רוצה להיות מנוע החיפוש המוביל, זה שמבין את כוונותיהם של אנשים כשהם שואלים שאלה ונותנים את התשובה המהירה (והטובה ביותר).

הם לא רוצים לתת תשובה שמתסכלת או מבזבזת זמן של אנשים.

תוכן טעון מילות מפתח באיכות נמוכה לא יעזור להם להשיג את יעדיהם. אז הם משכללים את האלגוריתמים שלהם כדי לחסל סוג זה של תוכן.

מה שהם רוצים לספק הם דפי אינטרנט המספקים את החוויה העשירה ביותר למשתמש. מכאן המונח "תוכן איכותי".

 

אז מה זה בעצם תוכן איכותי?

תוכן אינו רק פוסט בבלוג או דף אינטרנט שאתם מפרסמים באתר שלכם. במציאות, זה מידע שאתם מנגישים למנועי החיפוש שיימסר למחפשים.

אז תוכן איכותי הוא כל מה שגוגל מחליטה ששווה לשתף.

זה תשובות אמיתיות לשאלות של אנשים אמיתיים.

זה תוכן שאנשים רוצים לעכל כי זה עוזר להם או מבדר אותם, אומר להם איך לעשות משהו או איפה למצוא משהו.

זה מידע שאנשים מדברים עליו בפוסטים בבלוג שלהם או בפינת הקפה.

זה הסיפורים שהם מעבירים למעגלים שלהם או מזכירים ברשתות החברתיות.

זה מצוטט, מקושר ומשותף.

זה תוכן איכותי.

צרו זאת וודאו שאתם עושים זאת היטב. הוסיפו זאת לגרף הידע, ותדרגו היטב עם גוגל והמשתמשים שלכם.

 

  1. איכות היא מטרה סובייקטיבית.

מי באמת יודע.ת מה זה עד שמכים בזה? האם זה ארוך, קצר, מצחיק, רציני? זה יכול להיות כל אחד מהאמור לעיל. זה יכול להיות אף אחד מהם. לכן חלק חשוב מאסטרטגיית התוכן צריך להיות הגדרת המילה הזו עבור המותג שלכם

.

  1. איכות מרמזת על אמון.

זו הסיבה שגוגל משתפת דברים שהם רואים שאנשים אחרים משתפים. הם רואים בכך הצבעת אמון, סוג של סימון בלוח התוצאות האיכותי. אז בזמן שאתם עובדים על איכות התוכן, חשוב להכניס אנרגיה גם לבניית אמון.

 

  1. נראה שתוכן באיכות גבוהה יוצר קונפליקט ישיר עם יעדי הרווח.

לא ניתן להשתמש בתוכן לקידום המוצרים שלכם. עם זאת, רוב העסקים לא רוצים לשלם לכותבים כדי לכתוב חומרים שאינם מקודמים. מנקודת המבט שלי, זהו אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור המשווקים – לספק תוכן מניב רווחים כדי לרצות את מקבלי ההחלטות בתאגידים ותוכן קריא ושימושי למשתמשים.

 

  1. תוכן באיכות גבוהה יותר דורש השקעה גדולה יותר.

יהיה עליכם להשקיע בכותבים וגרפיקאים טובים יותר. ייתכן שתצטרכו גם עזרה בתכנון ליצירת תוכן אינטראקטיבי.

 

  1. ההחזר על ההשקעה בתוכן איכותי לא תמיד ברור מיד – ROI.

לוקח זמן לבנות מוניטין כמשאב. יתכן שתצטרכו להשקיע הרבה זמן וכסף בחזית, מתוך אמון שתקצרו את הפירות בהמשך הדרך. זו סיבה נוספת שעליכם להיות בעלי אסטרטגיית תוכן כתוב המגדירה "איכות" עבור העסק, מתארת ​​את הטקטיקות שאתם מעוניינים לבצע ומפרט את התוצאות הצפויות.

 

  1. זה מסוכן להתמקד באיכות.

תוכן איכותי בדרך כלל שונה מכל דבר אחר. אתם צריכים להיות מוכנים להכות גלים או להתבלט. השתדלו לא להעתיק אסטרטגיות של מותגים אחרים, אלא להמציא משהו שמתאים למותג שלכם.

 

כיצד ניתן ליצור תוכן בעל ערך גבוה באופן עקבי

  1. הכירו את הקוראים שלכם.

שיווק בתוכן הוא אסטרטגיה ממוקדת לקוח. כתבות בבלוג שלכם, דוחות מיוחדים ותוכן אחר אינם חוברות מוצרים. הם דרך עבורכם להתחבר, למשוך ולתקשר עם הלקוחות האידיאליים שלכם.

מסיבה זו, המשימה הראשונה שלכם כמשווקי תוכן היא להכיר את הקוראים שלכם.

עליכם לברר במה הם מעוניינים, אילו שאלות הם שואלים, מה מדאיג אותם, מהן מטרותיהם וכל דבר אחר שתוכלו לגלות.

זכרו, בעיני גוגל, תוכן איכותי הוא תוכן שעונה על שאלות הקוראים שלכם. אז בכל אופן כללי, ענו על שאלותיהם.

 

  1. לדבר בשפתם.

זה חשוב במיוחד כעת מכיוון שכלי מילות המפתח של גוגל כבר אינו זמין. במקום לשאול את גוגל באילו מונחי חיפוש אנשים משתמשים, הקשיבו ללקוחות שלכם.

בקרו בפורומים שבהם הם שואלים שאלות. התחברו איתם ברשתות החברתיות. צפו בתגובות שלהם בבלוג שלכם ובבלוגים אחרים בענף שלכם.

באילו מילים הם משתמשים כדי לדבר על המוצרים שלך? אלה המילים שאתם צריכים להשתמש כשאתם מדברים עליהם. ועל ידי כך תבצעו אופטימיזציה אוטומטית של התוכן שלכם – מכיוון שהוא יתאים לשאילתות שהם מקלידים במנועי חיפוש.

 

  1. שמרו על התמקדות בלקוחות, לא במכירה.

פוסטים בבלוג אינם דפי מכירה. זכרו זאת. השתמשו בפוסטים בבלוג כדי לענות על שאלות וליצור עניין במוצרים שלכם. ואז קשרו לדפי מכירה למקרה שקוראים רוצים ללמוד עוד.

צרו תוכן הבונה מערכת יחסים. המטרה שלכם צריכה להיות בניית אמון ואמינות בקרב קהל היעד שלכם. לא למכור. לא בתוכן שלכם. תנו לזה לבוא אחר כך, אחרי שרכשתם את אמונם.

 

  1. צרו תוכן לכל שלב במשפך המכירות.

רשמו כל שאלה שהלקוחות שלכם עשויים לשאול בכל שלב של המשפך. אלה אותן השאלות שהם הולכים להקליד למנוע חיפוש. אז צרו תוכן שמתמקד במילות המפתח האלה.

אבל אל תעצרו שם. צרו תוכן נוסף המספק מידע פשוט, שימושי וזמין לפעולה.

 

  1. צור תוכן על בסיס קבוע.

עקביות בונה אמון. זה גם הופך אותכם לאמינים. וככל שאתם מייצרים יותר תוכן, כך יותר שאילתות חיפוש ידורגו.

אז קבעו לוח זמנים שתוכלו לשמור עליו באופן סביר, ותהיו עסוקים ביצירת תוכן.

 

  1. תשקיעו מעבר לממוצע.

כדי להיות איכותיים יותר, התוכן שלכם צריך להיות טוב יותר מהדברים שכולם עושים. אז אתם צריכים להגביר את קצב המשחק אם אתם רוצים לקבל את התוכן האיכותי ביותר באינטרנט.

חשבו מחוץ לקופסה. היו יצירתיים. ואז התחילו לספק תוכן.

אתם מוכנים לזה?

זה משחק חדש, עם מעט הדרכה למעט אותה מילה מוזרה, שאינה ניתנת להגדרה, "איכות". אבל לעת עתה, זה כל מה שיש לנו.

כתיבת תגובה