חשיבות תדירות מילות מפתח, צפיפות מילות מפתח, קושי מילות מפתח וקרבת מילות מפתח

שאלה

הבנתי שגוגל מדרג את האתר על-פי מילות מפתח אבל גם על בסיס הקושי, התדירות ועוד. כיצד עלי לפעול על מנת להגיע לדף הראשון?

תשובה

האלגוריתם של גוגל נעשה יותר ויותר מתוחכם, עם הבנה יותר עמוקה של התוכן שאנו מפרסמים, ולכן לא מספיק להעלות מאמרים איכותיים על מנת להתברג בתוצאות הדף הראשון. יש לוודא שהתוכן כתוב בצורה כזו שתתאים לקידום אתרים ללא פגיעה באיכות התוכן והקפדה על כללי SEO.

מספר כללים להטמעת מילות המפתח במאמר:

תדירות מילות מפתח: כמות הפעמים שבה מופיע ביטוי מילת מפתח ספציפי בדף אינטרנט ידוע בתור תדירות מילות מפתח. בעת אופטימיזציה של דף אינטרנט, עלינו להיזהר משימוש יתר במונח עד כדי עודף מילות מפתח.

קושי מילות מפתח: מדד הקושי של מילות מפתח מודד עד כמה קשה לדרג עבור מונח נתון על סמך הניראות שלו ושל מתחריו. ככל שמילת המפתח מסובכת יותר, כך נדרש יותר זמן וקישורים נכנסים.

צפיפות מילות מפתח: צפיפות מילות מפתח היא מספ הפעמים שמונח או ביטוי מופיעים בדף אינטרנט. מנועי חיפוש עלולים לטעות בתדירות מילת המפתח בעודף מונחים כאשר תדירות מילת המפתח היא משמעותית מעל הרמה האופטימלית. כתוצאה מכך, עלינו לוודא שצפיפות מילות המפתח עבור כל מילת מפתח משמעותית או משנית לחיפוש אינה מוגזמת. לדוגמה, אם מונח מופיע חמש פעמים במאמר של 200 מילים, הצפיפות היא 2.5 אחוזים. למרות שאין צפיפות מושלמת של מילות מפתח, מומלץ על 3-4% לקידום אתרים.

קרבת מילות מפתח: המרחק בין שני מונחים בדף אינטרנט נמדד לפי קרבת מילות מפתח.

הקפדה על כללים אלו יסע לכל בעל אתר לזכות בדירוג טוב יותר שיתבטא בתנועה לאתר.