8 טיפים פשוטים לקידום אתרים ב-YouTube ודירוג סרטונים בחיפוש

כולם יודעים שאנשים מעדיפים לצפות בסרטון מאשר לקרוא פוסט ארוך בבלוג (אני יודע שהייתי צריך לעשות את זה גם כסרטון). למעשה, 59% מהמנהלים אומרים שהם מעדיפים לצפות בסרטון מאשר לקרוא טקסט. מה שאומר ש-SEO של וידאו יכול להיות בעל אינספור יתרונות: זמן צפייה מוגדל, מודעות רחבה יותר למותג, ויותר מכירות והפניות.

מנועי חיפוש כמו יוטיוב וגוגל משתמשים באותם יסודות באלגוריתמים שלהם לדירוג אתרים וסרטונים. ההתמקדות היא במתן החוויה הטובה ביותר למשתמש, ותוצאות החיפוש של סרטוני YouTube שולבו כעת עם תוצאות החיפוש של Google כדי לפשט את אופן החיפוש של אנשים.

בפוסט זה, אני הולך להסביר בדיוק איך אפשר להביא תנועה לסרטוני YouTube באמצעות כמה טיפים פשוטים של קידום אתרים.

ניתן לשלב את אסטרטגיית ה-SEO והווידאו בכדי לחזק את יכולת השיווק בצורה די פשוטה. פעולה זו לא רק תשפר את זמן הצפייה בסרטון, אלא גם תמשוך את תשומת הלב של הלקוחות ביוטיוב. להלן שמונה שלבים לשיפור ה-SEO ב-YouTube להגדלת התנועה וצפיות בסרטונים.

בחרו את מילות המפתח בחוכמה

מנועי החיפוש הופכים תחרותיים יותר מדי חודש. מתחרים חדשים, מוצרים חדשים, שירותים חדשים – כולם נלחמים על המקומות הראשונים. לכן, מציאת דרכים שונות חשובה לקידום העסק. בצעו את מחקר מילות המפתח ובחרון מילות מפתח שיכולות להביא תנועה אבל וודאו שהן פחות תחרותיות.

ניתן להשתמש באותם כלי מחקר מילות מפתח שבהם משתמשים עבור PPC או SEO, כמו

  • מתכנן מילות המפתח של גוגל
  • חיפוש בגוגל – הצעות חיפוש, אנשים גם שואלים, חיפושים קשורים ועוד
  • MOZ
  • ahrefs
  • SEMrush

השתמשו במילות מפתח בכותרת הסרטון שלך

הבנת כוונת החיפוש של הקהל שלנו היא הצעד הראשון. אנו יודעים שהסוגים הנפוצים ביותר של כוונת חיפוש כוללים מידע, מסחרי, ניווט ועסקאות. לכן, התאמת הסרטון עם תוך כדי התחשבות בכוונת הלקוח תהיה חשובה מאוד בכדי שהסרטון יעלה בתוצאות החיפוש.

שנית, ודאו שאתם מבינים מדוע אתם יוצרים סרטון YouTube ומי הקהל העיקרי. לדוגמה, אם המטרה היא להציג ביקורת מוצר, השתמשו בשם המוצר בכותרת ובתיאור הסרטון. זה נשמע ממש פשוט, אבל יש כל כך הרבה ערוצי יוטיוב שמפספסים את השלב הזה והסרטונים שלהם מופיעים נמוך בתוצאות החיפוש של גוגל ויוטיוב.

להלן דוגמה למידת התחרותיות של המונח ‘ביקורת קרם פנים אנטי אייג’ינג’. מונח זה הוא משהו שמישהו מחפש כשהוא שוקל מוצר. הסרטונים האלה מגיעים מיוטיוב, אבל גם מאתרים ובלוגים אחרים ברחבי האינטרנט.

כללו את מילת המפתח בקובץ הווידאו

YouTube עשוי להשתמש בזה כאחד מגורמי הדירוג בכל הקשור להצגת הסרטון בתוצאות החיפוש. אם שם הקובץ שמעלים מכיל את מילת המפתח, לסרטון יהיה סיכוי הרבה יותר טוב להיות מדורג – וסיכוי הרבה יותר טוב להשיג נפח חיפוש גדול יותר.

בעת העלאת סרטון חדש, ניתן לראות את שם הקובץ. YouTube משתמש בזה כדי לוודא שהסרטון רלוונטי, אז ודאו ששם הקובץ מעודכן לפני שאתם מעלים אותו!

בצעו אופטימיזציה של תיאור הסרטון ביוטיוב

אחד מגורמי הדירוג החשובים ביותר עבור קידום אתרים ב-YouTube הוא לוודא שיש תיאור וידאו ברור. בכל פעם שתעדכנו וידאו כלשהו ב-YouTube – הכולל תיאורי סרטונים, כתוביות ותמונות ממוזערות של סרטונים – YouTube יבחן מחדש את הסרטון. זה יכול להיות טוב או רע… אז חשוב שתעשו את זה נכון כבר בפעם הראשונה!

YouTube ממליץ לשים את מילות המפתח החשובות ביותר בשני המשפטים הראשונים של התיאור – ושהתיאור לא יעלה על 200 מילים. בגדול – צרו תיאור ענייני.

ל-YouTube יש כמה משאבים נהדרים ב-YouTube Creator Studio שהוא משאב שמתעדכן תמיד במידע עדכני. יש שם רשימה שימושית שתנחה אותכם לתיאור מוצלח של סרטון:

  • כללו סקירה כללית של הסרטון בשפה טבעית – לא רק מילות מפתח.
  • הכניסו את מילות המפתח החשובות ביותר בתחילת התיאור.
  • בחרו 1–2 מילים עיקריות שמתארות את הסרטון ומציגות אותן בצורה בולטת הן בתיאור והן בכותרת.
  • השתמשו בכלי מילות מפתח כגון Google Trends ומתכנן מילות המפתח של Google Ads כדי לזהות מילות מפתח פופולריות ומילים נרדפות שלהן. הכללת מונחים אלה יכולה לעזור למקסם את התנועה מהחיפוש.
  • השמיטו מילים לא רלוונטיות בתיאור מפני שזה יוצר חווית צפייה גרועה ועלול להפר את המדיניות של Google.

השתמשו בהאשטאגים של וידאו בכדי לקדם את תוצאות החיפוש של YouTube

בכל מדיה חברתית, משתמשים כעת בתגיות Youhashtag (#) כדי לעזור למשתמשים למצוא תוכן שעונה על שאלותיהם במגוון פלטפורמות. אפשר להוסיף hashtags לתיאורים ולכותרות של סרטוני YouTube בכדי לעזור לצופים למצוא את הסרטון כשהם מחפשים האשטאג ספציפי.

תגיות עוזרות במיוחד להגביר את החיפוש מכיוון שהן הופכות את המגמות העיקריות לגלויות יותר. לאחר הוספת האשטאג לתיאור הסרטון, הוא יוצג מעל הכותרת של הסרטון ואז יהפוך להיפר-קישור.

חשוב לזכור היכן כוללים האשטאג של וידאו. אם תוסיפו האשטאג בכותרת הסרטון, האשטאג מהתיאורים לא יוצגו בכותרת הסרטון.

בחרו קטגוריית וידאו

אם משתמשים מחפשים סרטון מסוים עם אפשרויות מתקדמות, הם יכולים לבחור את החיפוש כדי להציג סרטונים מקטגוריות נבחרות. בעת העלאת הסרטון, חשוב שתעצבו את הסרטון עם קטגוריות, כך שיהיה סיכוי טוב יותר להימצא על ידי משתמשים.

ל-YouTube יש מגוון אפשרויות קטגוריות לבחירה, כך שלא אמורה להיות בעיה למצוא קטגוריה שמתאימה לסרטונים שלכם. אתם יכולים לבחור את אפשרויות הקטגוריה בעת העלאת הסרטון.

התאימו אישית את התמונה הממוזערת – thumbnail

תמונות ממוזערות יכולותלסייע או לפגוע בסרטוני ה-YouTube. הם הדבר הראשון שמושך את תשומת הלב של אנשים כשהם מסתכלים בתוצאות החיפוש של YouTube. תמונה ממוזערת טובה יכולה להוביל לזמן צפייה ארוך יותר, מה שיכול להשפיע רבות על הדירוג ב-YouTube. צרו גרפיקה שמושכת את תשומת הלב של הקהל, כך שיבחינו בסרטון שלכם.

יצירת תמונה ממוזערת מותאמת אישית היא הדרך הטובה ביותר לראות תוצאות – להראות לאנשים על מה הסרטון וכיצד הוא יועיל להם היא המפתח האמיתי להצלחה.

הוסיפו כתוביות

שימוש בכתוביות הוא הטיפ האחרון להצלחה בחיפוש ביוטיוב.

בעוד שכתוביות נועדו להעביר מידע לצופים שאינם יכולים להבין את שפת הווידאו, כתוביות מיועדות גם לצופים שאינם יכולים לשמוע את האודיו.

גם כתוביות מכילות את הטקסט של הנאמר בסרטון, כמו תמלול. הקובץ יכיל גם קודי זמן עבור מתי כל סיביות טקסט אמורה להיות מוצגת דרך הסרטון, כך שהוא יכול להתאים לדיבור או לאלמנט ויזואלי אחר. ראו באילו פורמטים של קבצים YouTube תומך כאן.

היתרון הנוסף של תמליל לסרטון הוא שניתן לסרוק אותו על ידי מנועי חיפוש רחבים, בדיוק כפי שבלוג היה עושה זאת.

במסך העלאת הסרטון, תוכלו לבחור את הקובץ ואת שפת הסרטון. יש הרבה מדריכים ממש טובים בחוץ כיצד ליצור קובץ SRT עבור הסרטון. הנה אחד שאני משתמש בו לעתים קרובות!

ולבסוף, בצעו את המחקר שלכם כפי שהייתם עושה עם כל פיסת תוכן אחרת. התמקדו ביצירת סרטונים עם המשכיות שיחזקו את התוכן שלכם. ככל שתציעו למשתמשים תוכן איכותי יותר, כך תקבלו יותר נפח חיפוש לעסק ולערוץ היוטיוב שלכם!


כתיבת תגובה