מה זה SEO / אופטימיזציה למנועי חיפוש?

SEO קיצור של “אופטימיזציה למנועי חיפוש”. במילים פשוטות, המשמעות היא תהליך של שיפור האתר שלך כדי להגביר את הנראות שלו כאשר אנשים מחפשים מוצרים או שירותים הקשורים לעסק שלך בגוגל, בינג ומנועי חיפוש אחרים. ככל שהדפים שלכם יהיו נראות טובה יותר בתוצאות החיפוש, כך גדל הסיכוי שתשכו תשומת לב ותמשכו לקוחות פוטנציאליים וקיימים לעסק שלכם.

איך עובד קידום אתרים?

מנועי חיפוש כמו גוגל ובינג משתמשים בבוטים כדי לסרוק דפים באינטרנט, לעבור מאתר לאתר, לאסוף מידע על אותם דפים ולהכניס אותם לאינדקס. תחשוב על האינדקס כמו ספרייה ענקית שבה ספרן יכול להביא ספר (או דף אינטרנט) כדי לעזור לך למצוא בדיוק את מה שאתה מחפש באותו זמן.

לאחר מכן, אלגוריתמים מנתחים דפים באינדקס, תוך התחשבות במאות גורמי דירוג או אותות, כדי לקבוע את הסדר שדפים צריכים להופיע בתוצאות החיפוש עבור שאילתה נתונה. באנלוגיה של הספרייה שלנו, הספרנית קראה כל ספר בספרייה ויכולה לומר לך בדיוק למי מהם יהיו התשובות לשאלותיך.

גורמי ההצלחה של SEO שלנו יכולים להיחשב כפרוקסי להיבטים של חווית המשתמש. זה האופן שבו בוטים של חיפוש מעריכים בדיוק באיזו מידה אתר או דף אינטרנט יכולים לתת למחפש את מה שהם מחפשים.

בניגוד למודעות חיפוש בתשלום, אינך יכול לשלם למנועי חיפוש כדי לקבל דירוג חיפוש אורגני גבוה יותר, מה שאומר שמומחי קידום אתרים צריכים להשקיע את העבודה. זה המקום שבו אנחנו נכנסים.

צילום מסך של בר החיפוש של גוגל

הטבלה המחזורית שלנו של גורמי קידום אתרים מארגנת את הגורמים לשש קטגוריות עיקריות ומשקולות כל אחת על סמך החשיבות הכוללת שלה לקידום אתרים. לדוגמה, איכות תוכן ומחקר מילות מפתח הם גורמי מפתח לאופטימיזציה של תוכן, ויכולת סריקה ומהירות הם גורמים חשובים לארכיטקטורת האתר.

הטבלה המחזורית של SEO המעודכנת לאחרונה כוללת גם רשימה של רעלים הפוגעים בשיטות העבודה המומלצות לקידום אתרים. אלו הם קיצורי דרך או טריקים שאולי הספיקו כדי להבטיח דירוג גבוה בימים שבהם שיטות המנועים היו הרבה פחות מתוחכמות. וייתכן שהם אפילו יעבדו לזמן קצר עכשיו – לפחות עד שיתפסו אותך.

יש לנו גם מדור נישות חדש לגמרי שצולל עמוק לתוך גורמי ההצלחה של SEO מאחורי שלוש נישות מפתח: SEO מקומי, חדשות/פרסום ו-SEO של מסחר אלקטרוני. בעוד הטבלה המחזורית הכוללת שלנו SEO תעזור לך עם השיטות המומלצות, הכרת הניואנסים של SEO עבור כל אחת מהנישות הללו יכולה לעזור לך להצליח בתוצאות החיפוש עבור העסק הקטן שלך, בלוג המתכונים ו/או החנות המקוונת שלך.

אלגוריתמי החיפוש נועדו להציג דפים רלוונטיים וסמכותיים ולספק למשתמשים חווית חיפוש יעילה. אופטימיזציה של האתר והתוכן שלך תוך התחשבות בגורמים אלה יכולה לעזור לדפים שלך לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.


מדוע קידום אתרים חשוב לשיווק?

קידום אתרים הוא חלק מהותי בשיווק דיגיטלי מכיוון שאנשים עורכים טריליוני חיפושים מדי שנה, לרוב מתוך כוונה מסחרית למצוא מידע על מוצרים ושירותים. החיפוש הוא לרוב המקור העיקרי לתנועה דיגיטלית למותגים ומשלים ערוצי שיווק אחרים. נראות רבה יותר ודירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש מאשר המתחרים שלך יכולים להשפיע מהותית על השורה התחתונה שלך.

עם זאת, תוצאות החיפוש התפתחו במהלך השנים האחרונות כדי לתת למשתמשים תשובות ישירות יותר ומידע שסביר יותר שישאיר את המשתמשים בדף התוצאות במקום להסיע אותם לאתרים אחרים.

שים לב גם, תכונות כמו תוצאות עשירות ופאנלי ידע בתוצאות החיפוש יכולות להגביר את הנראות ולספק למשתמשים מידע נוסף על החברה שלך ישירות בתוצאות.

לסיכום, SEO הוא הבסיס לאקוסיסטם שיווקי הוליסטי. כאשר אתה מבין מה המשתמשים באתר שלך רוצים, לאחר מכן תוכל ליישם את הידע הזה בקמפיינים שלך (בתשלום ואורגני), באתר שלך, בכל נכסי המדיה החברתית שלך ועוד.