3 בעיות און-פייג SEO בדף שאתם לא יודעים שיש לכם (וכיצד לתקן אותם)

שיטות העבודה המומלצות בעולם של ה SEO הן כמו רכבת הרים בעשור האחרון.

טקטיקות שבעבר נסקו אותך לגבהים של הצלחה במנועי החיפוש יהיו כעט אבדון האתר שלך לתהום של הסייברספייס, שבו מציאת האתר שלך קשה יותר מאשר מעקב אחר ג’ייסון בורן.

בגלל תנודות תמידיות של שיטות העבודה המומלצות ונוכח הסכנה של קבלת “סטירה” עם עונש מ- Google, משווקים רבים מתחילים לשחק בטוח.

הם נמענים או מתעלמים לחלוטין את מכוחו של קידום אתרים, מחשש שמאמציהם ייראו מניפולטיביים ויפגעו בדירוג הכללי שלהם.

אבל זה לא צריך להיות ככה.

על ידי טיפול בבעיות באתר שלרוב אתה כנראה אפילו לא יודע שיש לך, אתה יכול לשפר באופן דרסטי את הדירוג ה SEO בזמן שיא.

1. התיקייה הראשית שלך מבלבלת את פונקציית הסריקה של גוגל (Google crawl)

הבעיה

אף על פי שזוהי בעיה נקודתית, ולמרות שזה עלול להיות מייגע, זהו למעשה תיקון קל יחסית כי תהיה לו השפעה דרסטית על הדירוג שלך.

התיקייה הראשית שלך היא כנראה אחד ההיבטים המוזנחים ביותר באתר שלך.

אני רוצה שתדמיין לרגע, שאתה מנקה את הבית או את הדירה שלך.

אם אתם דומים לי, אז הסיכויים הם, שבכל פעם שאתם מוצאים חפץ שאתם לא רוצים לזרוק, אבל גם לא יודעים איפה לשים אותו, זה הולך למקום אחד.

הארון הכהה, האפלולי, בקצה המסדרון.

אני יודע, ברגע זה נראה כמו מקום נהדר לאחסן הכל.

עם זאת, באופן בלתי נמנע, יגיע הזמן כמה חודשים מאוחר יותר, שכאשר תצטרכו למצוא בארון ויהיו רק כמה דקות לעשות זאת.

ואז?

קטסטרופה.

זה מה שמתרחש בכל פעם שגוגל סורק את התיקייה הראשית באתר.

לרוב בעלי האתרים יש נטייה לא למחוק קבצים ישנים ולא בשימוש ופשוט למשוך אותם לתוך תיקיית השורש ללא מחשבה רבה.

ובעוד זה אולי לא נראה כמו בעיה באותו זמן, שום דבר לא יכול להיות רחוק יותר מן האמת.

כפי שאת/ה מבינים, כאשר Google סורק את האתר שלך, הוא עושה זאת רק למספר שניות.

ואף על פי שהקבצים הישנים האלה אינם בשימוש, Google עדיין שם לב אליהם בזמן סריקת האתר שלך.

זה פוגע ברלוונטיות הכוללת של האתר ומצמצם את המידע החשוב באתר שלך.

הפתרון

פשוט! הגיע הזמן להוציא את שק האשפה שלך ולהתחיל לנקות.

צור ספרייה בשם “קבצים ישנים” ולאחר מכן מיין את כל הקבצים הישנים והבלתי בשימוש שלך לתוך זה.

כמו כן, הקפד לארגן את קבצי המדיה ואת תיקיות המשנה וקח את הזמן לעדכן את כל הכתובות בקוד.

כדי לבצע שלב זה, פשוט השתמשו בכלי כמו Xenu למצוא קישורים שיש לשנות.

כל מה שנותר לעשות הוא לעדכן את הקובץ robot.txt עם פקודה זו.

Disallow: / old-files /

הארון נוקה!

2. מהירות טעינת האתר מזיקה ל UEO

הבעיה

UEO או אופטימיזציה של חוויית המשתמש הוא גורם חיוני ש- Google שוקל בעת דירוג האתר שלך מול המתחרה שלך.

גוגל מעוניין שמשתמשים יוכלו לבקר באתר אינטרנט ולהיות מסוגלים לנווט במהירות ובקלות באתר ולמצוא את המידע הרצוי להם.

מה שהופך את מהירות האתר לטעון מרכיב קריטי של הצלחה SEO.

הבעיה היא, בעלי אתרים רבים אפילו לא שוקלים את מהירות הטעינה כגורם רלוונטי במנועי החיפוש לדירוג שלהם ולכן מפנים את תשומת לבם למקומות אחרים.

זוהי טעות גדולה אשר עלולה לפגוע בדירוג של האתר ואיבוד אלפי מבקרים בחודש.

הפתרון

הצעד הראשון והמהותי ביותר הוא למדוד את מהירות האתר באמצעות GoogleSpeed Insights או כלי דומה.
לאחר הפעלת הבדיקה הראשונית ועריכת השינויים המומלצים, ישנם ארבעה שלבים אני ממליץ לך לנקוט כדי להגביר את מהירות האתר שלך עוד יותר.

  1. בצע אופטימיזציה של כל התמונות באתר שלך
  2. השתמש ב- GZIP כדי לאפשר דחיסה
  3. הקצה תאריך תפוגה לקבצים שלך (אפשרות נוספת היא להשתמש תוסף כמו WP Superchache כדי לאפשר בקלות דחיסה)
  4. הגדרת CDN באתר האינטרנט שלך

3. האתר שלך נראה זדוני בשל חוסר שקיפות

הבעיה

תאר לעצמך שאתה הורה ואתה מוצא תיבה מוסתרת מתחת למיטה של הילד שלך, מאובטחת עם מגוון רחב של מנעולים שונים.

במידה ואתה לא מסוגל לפתוח את התיבה, ואם הילד שלך לא יגיד לך מה יש בפנים, אתה תאלץ להניח כי הם מסתירים חומרים אסורים מסוג כלשהו.

זוהי אותה ההנחה ש- Google מסיק בכל פעם שהוא מבחין בנוכחות של קבצים חסומים או רכיבי קוד באתר שלך.

גם אם התוכן הוא שפיר לחלוטין, גוגל כמעט תמיד ינקוט בזהירות יתר (בצדק) ויניח כי הקבצים מסתירים תוכן זדוני.

הפתרון

קיימים מספר שלבים שונים שעליך לנקוט כדי לוודא שהאתר שלך הוא שקוף ו”חברותי” לגוגל ככל האפשר.

לאחר שתיקנת את הכל ברשימה הבאה, האתר שלך יופיע הרבה יותר שפיר ואותנטי למטרות הדירוג.

אל תחסום קבצי JS או CSS ב- robot.txt

אמנם הסיבה המדויקת לדאגתם אינה ברורה, אך נושא זה חשוב מאוד לגוגל.

ודא שאף אחד מקובצי ה- JS, CSS או התבניות שלך לא נחסם ואתה תגדיל באופן מיידי את מעמדך בעיני Google. בדוק עם תמיכת הלקוחות של האכסון שלך, כדי לוודא שאין חסימה. גם חברות האכסון הטובות ביותר שוגות מעת לעת, כך שתמיד מומלץ לבדוק.

אל תחסום את ספריית התמונות שלך

בעוד גוגל לא יכול ‘לקרוא’ תמונות, הנוכחות שלהן עדיין חשובה מאוד בדירוג הכללי.

אם תחסום את ספריית התמונות שלך, כל קבצי התמונה שלך יהיו מיד unindexed.

פירוש הדבר שכמות התוכן שסיווגת באתר שלך תפחת באופן מיידי.

למרות שאין הוכחות חותכות לגבי האופן שבו הדבר ישפיע על דירוג האתר שלך, לפחות ביטול החסימה של ספריית התמונות שלך יגדיל את התנועה מחיפוש התמונות של Google.

סרוק בקביעות לבדוק בעיות

הקפד לבדוק באופן קבוע את כלי מנהלי האתרים של Google ולראות אם יש בעיות כלשהן בכרטיסייה ה”אבטחה”.

אני גם ממליץ לך להשתמש בכלי סריקה על בסיס חודשי כדי להבטיח שאין בעיות שלא התגלו.

לסיכום

באמצעות הטיפים לעיל, אתה תהיה בדרך לאופטימיזציה מלאה של ה SEO באתר שלך.

עם זאת, למרות שהטיפים לעיל יסייעו לך לשפר את ה SEO, העבודה שלך לעולם לא תסתיים.

/אם אתה רוצה לשמור על דירוג האתר שלך, אז את/ה חייבים לתחזק באופן קבוע את האתר.

יישמו את שלושת העצות לעיל ושימורו על עירנות מכאן והלאה.

מה פגע בביצועי ה SEO שלך בעבר? שתפו את זה בתגובות להלן.

כתיבת תגובה